Darmowa pomoc psychologiczna w ramach grup wsparcia „Równoważnia”
Fundacja ADRA, wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom społecznym, w tym lęku wywołanego pandemią wirusa COVID-19, uruchamia grupy wsparcia online prowadzone przez wykwalifikowanych specjalistów.
Z doświadczeniem wzmożonego napięcia emocjonalnego bardzo trudno jest sobie poradzić. Natłok myśli, zastanawianie się jak odnajdziemy się na rynku pracy po ustaniu pandemii, jak będziemy dalej funkcjonować w zmienionej rzeczywistości - to problemy, z jakimi zmaga się od pewnego czasu większość Polaków.
Fundacja proponuje udział w grupie wsparcia w czasie, gdy izolacja, w jakiej żyjemy od jakiegoś czasu, a także kwarantanna, jakiej poddani są niektórzy z nas, mają niebagatelny wpływ na wszystkich. Dzięki grupie można bezpiecznie i anonimowo podzielić się własnymi przeżyciami, wymienić doświadczeniami, pomysłami, otrzymać wsparcie. Można tu spotkać ludzi, którzy przeżywają te same problemy, którzy nie ocenią i nie skrytykują, ale zrozumieją i wesprą.
Aktywne uczestnictwo w grupie to nie tylko pomoc w rozwiązywaniu codziennych problemów, to także praca nad sobą i rozwój osobisty. To często pierwszy krok na drodze do nowego życia – uważa Magda Matuszewska, koordynator akcji Fundacji ADRA Polska.
Do tej pory chętnych do prowadzenia grup zgłosiło się sporo. To psychologowie, trenerzy, doradcy zawodowi i terapeuci. Grupy wsparcia działać będą w oparciu o model, dzięki któremu pod „skrzydłami” jednego mentora wsparciem może zostać objętych aż 144 osoby. Już teraz przewidujemy, że liczba beneficjentów (osób, którym udzielane będzie wsparcie) może być bardzo duża. Dlatego też nabór do grup wsparcia pozostanie stale otwarty.
Mentor - przygotowuje moderatorów do odpowiedniego prowadzenia grup, udziela wsparcia w trakcie trwania projektu.
Moderator – dba o wsparcie dla grup zgodnie z ich założeniami i w oparciu o wskazówki udzielane przez mentora.
Beneficjent / osoba szukająca wsparcia – może się zgłosić już dziś. Wystarczy wypełnić formularz, który ułatwi moderatorom utworzenie odpowiednich grup tematycznych.
Spotkania grup wsparcia odbywać się będą online i wymagają jedynie komputera i dostępu do Internetu. Udział w nich jest bezpłatny.
Co zrobić, aby dołączyć do grupy wsparcia „Równoważnia”?
- wejść na stronę www.adra.pl/kryzys
- wypełni
krótki formularz
- poczeka
na kontakt ze strony Fundacji.
Osoby, które mają wykształcenie psychologiczne, psychoterapeutyczne lub ukończone szkolenia związane z coachingiem i doradztwem zawodowym Fundacja ADRA zaprasza do współpracy w projekcie na zasadach wolontariatu jako moderator grupy lub mentor. CV należy wysyłać na adres rekrutacja@adra.pl.
Osoba do kontaktu:
Magda Matuszewska
+ 48 691 394 950
mmatuszewska@adra.pl
Wsparcie psychologiczne w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta
Izolacja społeczna spowodowana rozprzestrzeniającym się koronawirusem może wywoływać stres i lęk, z jakimi dotychczas nie musieliśmy się mierzyć. Z myślą o wszystkich tych, którzy mają trudności z odnalezieniem się w nowej rzeczywistości, Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił całodobowe, telefoniczne konsultacje psychologów. Żeby skorzystać z ich pomocy, wystarczy zadzwonić pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590.
Całą dobę, siedem dni w tygodniu
Telefoniczne dyżury psychologów to szczególna forma pomocy skierowana do osób w kryzysie emocjonalnym, które źle znoszą izolację społeczną wymuszoną rozprzestrzenianiem się koronawirusa, odczuwają stres czy lęk związany z zagrożeniem epidemicznym. Żeby skorzystać z tego rodzaju wsparcia, wystarczy zadzwonić pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590 i poprosić o połączenie z psychologiem. W trakcie rozmowy specjalista przeprowadzi konsultację, a w razie potrzeby doradzi, gdzie szukać dalszej pomocy i zaleci np. skorzystanie z porady psychiatry. Psycholodzy, którzy dyżurują w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta, są dostępni przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Wsparciem w konsultacjach będą służyć także specjaliści PZU Zdrowie, którzy posiadają bogate doświadczenie w udzielaniu zdalnej pomocy psychologicznej.
Trzysta tysięcy połączeń
Telefoniczna Informacja Pacjenta od początku epidemii koronawirusa jest jednym z głównym narzędzi komunikacji z chorymi, którzy mają wątpliwości dotyczące swojego stanu zdrowia. Pod numerem telefonu 800 190 590 można uzyskać wszystkie niezbędne informacje dotyczące profilaktyki COVID-19 i postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem. Do tej pory konsultanci TIP odebrali już 300 tys. połączeń dotyczących kwestii związanych z SARS-CoV-2.
- Bardzo się cieszę, że w trudnym czasie pandemii infolinia NFZ okazała się tak powszechnym i tak potrzebnym narzędziem komunikacji dla setek tysięcy Polaków. Dlatego reagując na zgłaszane potrzeby, poszerzamy jeszcze zakres usług infolinii, oferując wsparcie psychologiczne dla dzwoniących - przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Każdy, kto będzie miał potrzebę rozmowy o swoich problemach, może zadzwonić i poprosić o połączenie z psychologiem - podkreśla Adam Niedzielski, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.
Bezpłatne porady
Żeby pacjenci zainteresowani pomocą TIP nie mieli problemów z dodzwonieniem się do konsultanta, Narodowy Fundusz Zdrowia sukcesywnie zwiększa liczbę osób odbierających połączenia. Początkowo było ich ok. 100, teraz w szczytowych godzinach odpowiada za to zadanie ponad 300 osób. Wsparciem służą pracownicy call center innych instytucji oraz firm. Już wkrótce do tego grona dołączy grupa kilkudziesięciu wolontariuszy Polskiej Federacji Szpitali, która będzie wspierać funkcjonowanie Telefonicznej Informacji Pacjenta, udzielając odpowiedzi na pytania dotyczące SARS-CoV-2.
Połączenie z Telefoniczną Informacją Pacjenta jest bezpłatne, a konsultanci odbierają telefony przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Zainteresowane osoby mogą liczyć na rozmowę w języku angielskim, w ramach TIP do dyspozycji pacjentów jest również czat internetowy oraz wideorozmowy w tłumaczem języka migowego. Żeby skorzystać z ich pomocy, wystarczy zadzwonić pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590.
Osoby samotne, starsze, niepełnosprawne
lub przewlekle chore lub inne wymagające wsparcia poddane kwarantannie
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Szczytnie
udziela pomocy w postaci specjalistycznych porad psychologicznych w formie telefonicznej
w każdy wtorek
od godziny 8.00 do 13.30
pod numerem telefonu
89/ 67 609 38